Rabu, 1 Februari 2017

Cara daftar Maybank2u tak perlu ke ATM atau cawangan Maybank.

Mungkin tak ramai yang tahu cara daftar Maybank2u tanpa pergi ke ATM atau Cawangan Maybank kan?

Ok kat sini aku nak kongsi kat semua orang mendaftar Maybank2u cuma guna h/p jew.

Ajum...... apa yang korang kena buat ialah

Cari simkad baru @ guna nombor fon korang kalau boleh nombor tu biar lah nombor kekal, sbb nombor yang nak daftar email baru ni akan control semua urusan pengesahan code email dan TAC Maybank2u tu nanti.

Dah ready dengan dgn nombor fon korang?

1] Buat akaun email baru [gmail] 
Daftar mcm biasa akaun gmail korang tu isi dan lengkapkan semua borang.. jangan lupa salin ID & password pastikan email tu dah sah dan boleh digunakan ye 
Nak senang lagi klik [SINI]

2] Daftar Maybank2u, buka google type Maybank2u.com.my ikut arahan pastu pilih first time login... teruskan dgn lengkapkan semua borang2.. part paling penting ialah diruangan no fon untuk code TAC. "ingat korang kena masukan yang sama dengan no fon yang korang daftar gmail tadi"

Sbb tu aku syorkan korang beli simkad baru atau guna nombor yang betul2 kekal.
Nak senag lagi klik [SINI] untuk daftar Maybank2u.


DONE! ✔✔✔

% Berjaya❗❗❗

Aku bg ringkasan kat bawah ni... pandai2 la korang ye.

⭐] Daftar gmail baru 
⭐⭐] Daftar Maybank2u 

#note: Guna nombor yang sama untuk kedu2 akaun.

Orite settle dah semua.. kan senang tu tak payah g ATM la cawangan terdekat la..


*penggunaan bahasa dalam blog aku ni mmg sempoi.. ala.. janji korang faham sudaa 

*ape2 yang tak faham boleh email atau komen kat ruangan komen ye ☺☺☺

[Jangan lupa follow untuk dapatkan info2 sempoi terkini dan semestinya terbaek ☺

Assalammualaikum...⭐⭐⭐⭐⭐


29 ulasan:

  1. Moral of the story:
    Kalau nak buat maybank2u tapi malas nak g bank, nak daftar guna fon jew.. haha itu lah caranya.. 5 minit siap.. on de sport blh guna.. tQ

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Sry nak tanya sikit. Alamat emel semasa tu alamat apa yg dmasukkan, Maksud saya alamat yang ada d kad pengenalan ka?

    BalasPadam
  4. Bro.. Lepas buat emel bru apa yaa..

    BalasPadam
  5. kalau nak dlet akaun google yg d buat tu mcm mna?

    BalasPadam
  6. Sy nk buat my bank2u mcm mne cra ny

    BalasPadam
  7. dulu aku dh buat.. dftr dgn no talifon.. tpi aku lupa la katalluan aku. dlm masa yg sama sim aku rosak .. so boleh x aku nk buat dgn no fon yg lain..

    BalasPadam
  8. Dah buat..tapi lama tak aktifkan..so..kena buat semula ke..

    BalasPadam
  9. Nk daftar tak boleh,tac dye bg x btol

    BalasPadam
  10. Macam mana kalau nak daftar nombor atau nak tukar nombor hp baru...sebap nombr sim sya yang terdaftr kat bank dah tak bole guna.

    BalasPadam
  11. Suda dftr nombr sim dan gmail...tpi nombr sim tak bole tukar utk dptkan tac

    BalasPadam
  12. sya nk buat maybank2u tapi blh x guna alamat email tu x sama dgn gmail telefon

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum. Nak tanya kenapa waktu saya mintak tac tu tak dapat ye?

    BalasPadam